Down under in Londen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Mara Kuipers - WaarBenJij.nu Down under in Londen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Mara Kuipers - WaarBenJij.nu

Down under in Londen!

Door: maraopeencruise

Blijf op de hoogte en volg Mara

24 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Eindelijk heb ik weer tijd om een bericht te plaatsen. Deze week was echt super hectisch…

2 weken geleden kwam in samen met Nadine aan in Londen. Vanaf het vliegveld namen we een taxi naar ons hostel the YMCA. We sliepen daar met zijn tweeën op een kamer. Elke ochtend moesten we de (Engelse rode)bus nemen naar onze nieuwe school.

De academy lijkt in bepaalde opzichten wel op een gewone beauty school, je zit met een stuk of 20 mensen in een klaslokaal je maakt aantekeningen. En je oefent massages en gezichtsbehandelingen op elkaar. Er zijn wel een paar dingen die heel anders gaan. De docenten zijn veel strenger. Als je uniform (ja we dragen een uniform(!) gekreukeld is moet je hem per direct ter plekke gaan staan strijken. Als je te weinig make-up op hebt moet je daar direct iets aan gaan doen. (Ik was een keer mijn blusher vergeten op te doen). Ze willen het liefst dat je een gekleurde oogschaduw een laag foundation blusher en lipstick draagt.

Dit klinkt allemaal verschrikkelijk maar het valt eigenlijk bestwel mee. Je raakt er heel snel aan gewent. En op het cruiseschip zijn ze er een stuk minder streng in. In de tijd dat ik hier nu zit heb ik al veel examens achter de rug. Gelukkig heb ik alle examens gehaald, als je je examen niet haalt dan moet je een week overdoen.

De eerste weken hier waren best zwaar. In de eerste week zat ik van maandag tot zondag op school. Van 8.00 tot 17.30.
wat we vooral deden was eten studeren en slapen. Aan het einde van de eerste week kreeg ik te horen dat ik uit de YMCA geplaatst zou worden. Ik moest de volgende dag al naar een gastgezin(!)

Het gastgezin waar ik nu zit is erg leuk. Het is best een gezellig gezin met een vader een moeder en een dochter en 2 katten en een hondje. (En ze maakt heel erg lekkere taarten!) Ik kan nu lopend naar de academy. Dus ik hoef niet meer met de bus. Ik woon samen in het gastgezin met 2 andere meiden van steiner. Ze komen allebei uit Engeland. Ik zit eigenlijk niet echt in Londen. Het is een plaatsje vlakbij Londen. Iedereen in dit dorp herkent ons aan onze uniformen als we naar de academy lopen. Wel grappig dat iedereen weet wie we zijn.

Dit weekend was ik eindelijk een weekend vrij!! Vrijdagavond ging ik samen met een paar andere meiden in een hotel overnachten. Het was heel erg leuk. De meiden met wie ik in het hotel ging overnachten komen uit Tailand, Brazilië, en Zuid-Afrika.
De volgende dag namen we de underground naar Londen. Ik voelde me echt een toerist! We hebben overal foto’s van gemaakt. We wilden proberen om zoveel mogelijk van Londen te zien in twee dagen. Jammer genoeg is Londen heel erg groot en heb ik nog niet alles gezien. Dus zaterdag gaan we weer naar Londen! (want dit weekend ben ik als het goed is ook vrij).

Ik weet nog niet op welk schip ik gezet word. Nog geen enkel meisje uit mijn klas is al op een schip gezet. Dus ik wacht het af.

XXXXX Mara




  • 25 Augustus 2011 - 05:28

    Leone:

    Hey mara!!
    Wat leuk om eindelijk wat van je te lezen.. Echt goed dat je alles tot nu toe gehaald hebt!! Ben heel benieuwd in welk lekker tropisch gebied je straks terecht komt;)
    Nou heel veel succes met de komende examens en geniet van je vrije weekendje!!
    X

  • 26 Augustus 2011 - 09:40

    Madelon:

    Lieve Mara,

    Wat ontzettend leuk om weer wat van je te horen... Nou ik wil je beste een update geven van de lopende zaken in aalsmeer :-p haha maar er is niet veel gebeurd. Mede door de vakanties nog enzo gebeurt er niet zo veel.

    Echt super leuk om te lezen dat je ook alle examens al hebt gehaald en geniet van je vrije weekend!

  • 29 Augustus 2011 - 17:05

    Sanne:

    Heey Mara!

    Vet leuk verhaaltje weer. Goed dat je het lekker naar je zin hebt! Ook leuke foto's. Kun je al een beetje wennen aan die juffrouw bullstronken?

    xxxx

    ps: In Kos hebben we ook veel cruisseschepen gezien!

  • 29 Augustus 2011 - 19:44

    Nikita:

    heee mara!!!! ik zie dat je het lekker druk hebt daar in London en vriendin hebt...!!!! ik hoop dat je nog veel meer leert daar (dan kan je het ons ook soort van leren heheh)

    heel veel plezier daar en groetjes aan Nadine...!!!

    xxxx

  • 29 Augustus 2011 - 19:50

    Kayleigh:

    Heey Mara!

    Wat vet & leuk om allemaal te lezen =)
    En leuke foto's ook allemaal:D ben toch wel een beetje jaloers hoor! Hahaaha, maar hier in het mooie kikkerlandje gaat alles goed! Vandaag eerste schooldag gehad op het HBO verpleegkundigen =) heb het erg naar me zin& leuke mensen leren kennen! Nou meis hoop snel weer wat van je te lezen! Succes en vooral veel plezier!

    Xxx kayl

  • 29 Augustus 2011 - 21:00

    Sanne Dv:

    Mara!
    Wat knap dat je alles in 1 keer gehaald heb! Top! Lkkr dat je ook wat van london kan zien..
    Ben benieuwd waar je straks heen mag cruisen! Geniet lkkr van de leuke dingen en doe je best.
    X

  • 29 Augustus 2011 - 21:08

    Tessa:

    Heee meisje!!! Yeeh ik heb je eindelijk gevonden... Over 6 dagen kom ik naar jullie toe.. Het is zo spannend en weet totaal niet wat ik mee moet nemen:p als je kan.. Hou me op de hoogte en geef me tips:p! Tot over 6 dagen!!! Xxxx tess

  • 30 Augustus 2011 - 07:57

    Leon:

    Haai Mara!

    Klinkt allemaal best pittig en zwaar! Maar wel heel erg leuk allemaal. Waar blijven de foto's in uniform? :-)

    Heel veel succes en heel veel plezier (ook straks op de boot natuurlijk)!

    Kus, Leon.

  • 31 Augustus 2011 - 18:24

    Nikki:

    Hi Drol!!
    Goed dat je het naar je zin heb op de Academy! Heel veel plezier aankomend weekend in Londen.. en daarna mogen ze wel eens vertellen waar je heen moet ;).
    Xx

  • 01 September 2011 - 08:51

    Elisa:

    Super leuk Mara! Londen is ook een leuke stad he :D! Wat knap het zo goed gaat op school! Geniet nog even van het vaste land voordat je alleen nog maar op de golvende zee vaart!

    xxxx

  • 05 September 2011 - 11:22

    Tamara:

    Chiickiiieee!

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt! Leuk dat je meteen Londen in bent gegaan! Heel veel plezier en succes nog... Wij gaan hier beginnen met de feestweek ;-)

    Dikke zoen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Werken op een cruise

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2012

Kerst in de Bahama's

21 November 2011

vaarwel Bermuda!!

22 September 2011

Bermuda/Bahama's new york......

09 September 2011

nogsteeds in Londen

24 Augustus 2011

Down under in Londen!
Mara

Morgen is het zover! Ik ga naar Londen om een training te doen om te werken op een cruiseschip! het zal een reis worden van 9 maanden.

Actief sinds 06 Aug. 2011
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 18850

Voorgaande reizen:

07 Augustus 2011 - 30 November -0001

Werken op een cruise

Landen bezocht: